CU PARINTII DE PARTEA MEA, NIMIC NU POATE DA GRES!


“ Cu părinţii de partea mea, nimic nu poate da greş !”
Responsabilitatea dezvoltării copiiilor în primele etape ale vieţii, revine în primul rând familiei. Educatoarea este zilnic asediată cu întrebări şi cereri ale acestora, care îşi exprimă astfel dorinţa de a avea în continuare controlul situaţiei, iar impulsul de a verifica toţi factorii care acţionează asupra copiilor lor evidenţiază grija şi neâncrederea acestora. Pe de altă parte, în grădiniţă avem nevoie oricum de sprijinul familiei copiilor, atât pentru a prelua şi dezvolta direcţiile de acţiune formativ – educativă pe care le antrenează instituţional, cât şi pentru a găsi rezolvări concrete la necesităţile de diferite categorii: financiare, practic – aplicative, organizaţionale sau logistice.
Toate acestea m-au condus la realizarea unui parteneriat real şi activ, cu implicarea părinţilor, având ca temă “ Cu părinţii de partea mea, nimic nu poate da greş! ” , care a avut drept scop implicarea şi participarea părinţilor în viaţa grădiniţei, informarea lor cu privire la strategiile de cunoaştere a copilului şi crearea de oportunităţi pentru valorificarea experienţelor pozitive dobândite de ei în educarea copiilor.
Activităţile propuse spre derulare în cadrul acestui parteneriat au fost:
– „ Bun venit în Grupa Iepuraşilor! ” (deschiderea anului şcolar) – Prezentarea reciprocă: copii, părinţi, personalul grădiniţei;
– Necesitatea parteneriatului grădiniţă – familie – Seminar şi dezbatere;
– „ Ce ne-aduce zâna toamnă ” – Activitate demonstrativă derulată de educatoare şi copii, pentru părinţi;
– „ Aşa este copilul meu! ” – Imagini foto, relatări, expuneri;
– „ Vine Moş Crăciun ” – Serbarea Pomului de Crăciun;
– „ Complicaţii psihice la copilul cu tulburări de limbaj ” – Dezbateri tip masă rotundă pe teme de corectare a limbajului;
– „ Ce pot face două mâni dibace! ” – Expoziţie cu lucrări realizare de copii sau de copii şi părinţi, în colaborare;
– „ O floare pentru mama ” – Spectacol artistic dedicat mamelor;
– „ Hristos a înviat! ” – În biserică, preotul paroh ii învaţă o rugăciune pe copii;
– „ Minte sănătoasă în corp sănătos ” – Lectorat pentru părinţi, întâlnire şi dialog;
– „ Cum a fost împreună? ” – Atelier de lucru, eseu ce concluzionează tot ce s-a realizat;
– „ O nouă informaţie – un nou pas în relaţia cu copilul meu ” – Informări, studiu individual.
Au fost valorificate astfel, experienţele, cunoştinţele, preocupările, hobby-urile părinţilor, aducând şi un plus de noutate muncii didactice, pe de o parte, iar pe de altă parte, participarea lor a condus implicit la cunoaşterea propriilor copii, în noi şi diverse ipostaze.
Parteneriatul dintre grădiniţă şi familiile copiilor, desfăşurat în termeni amiabili şi de respect reciproc, a oferit un mediu propice influenţării pozitive în ceea ce priveşte educarea copilului, a dus la stabilirea unor legături corecte, sincere, care a facilitat dialogul democratic şi care a determinat părinţii să înţeleagă că grădiniţa este mai mult decât o instituţie socială, ea educă şi instruieşte copilul.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s