CERCUL PEDAGOGIC AL EDUCATOARELOR DIN ZONA LUDUS – IERNUT (1)


Pornind de la recomandarea MEN în Scrisoarea metodică 2013, noi – educatoarele de la Grădiniţa Căsuţa fermecată din Luduş, ne-am propus ca anul acesta şcolar să regândim activităţile din grădiniţă astfel încât să punem un accent mai mare pe modul de predare prin prisma caracterului practic – aplicativ al cunoştinţelor, să trecem de la caracterul static – în sala de grupă – la caracterul dinamic, să ieşim mai mult cu copiii în aer liber, să desfăşurăm activităţi de tip outdoor cât mai variate, cât mai atractive pentru copii.
În data de 25 octombrie 2013 Grădiniţa “Căsuţa fermecată” din Luduş a fost gazda activităţilor metodice desfăşurate în cadrul “Cercului pedagogic al educatoarelor din zona Luduş – Iernut”, cu tema “Activităţile de tip outdoor – posibilităţi şi modalităţi de organizare cu preşcolari”.

Doamnele educatoare prezente la activitate au avut ocazia să cunoască un alt mod de abordare a metodelor de învăţare în grădiniţa de copii, au înţeles mai uşor ce înseamnă educaţia outdoor, cum poate fi aceasta aplicată în procesul de învăţare din grădiniţă. Oaspeţii noştri au urmărit cu interes activitatea cu tema “Veronica şi traista fermecată”, desfăşurată în şase workshopuri amenajate în curtea grădiniţei. Copiii au ieşit în aer liber împreună cu doamnele educatoare şi au reuşit să realizeze o activitate deosebită prin care şi-au prezentat cunoştinţele lor, abilităţile, deprinderile pe care şi le-au format, fiind tot mai încântaţi de ceea ce le oferă grădiniţa.
Cele şase ateliere de lucru au fost gândite şi amenajate astfel încât să acopere întreaga paletă de activităţi cu diferite grupe de copii:
Atelier 1. ALA: “ Vulpea şi precupeţele ” ( Ştiinţă / Artă / Joc de rol)
Atelier 2. DŞ: “ Şotronul hazliu ” (Activitate matematică)
Atelier 3. DEC: ” Dumbrava fermecată ” (Pictură)
Atelier 4. DPM: “ Şoriceii şi Motanul Dănilă ” (Educaţie fizică)
Atelier 5. DOS: “ Laboratorul toamnei ” (Activitate practic-gospodărească)
Atelier 6. DOS: ” Atelierul hărniciei ” (Activitate practică)
Scopul activităţii ( fixarea şi consolidarea cunoştinţelor despre anotimpul toamna, promovarea unui stil de viaţă sănătos ) a fost atins, iar obiectivele operaţionale îndeplinite cu succes: copiii au fost capabili să recunoască fructele şi legumele prezentate, şi-au îmbogăţit experienţa senzorială – ca bază a activităţilor matematice, au expus modul de consumare al fructelor şi legumelor, au realizat lucrări practice valorificând deprinderile de lucru formate, au redat anumite stări ale naturii folosind culori şi nonculori, au executat corect deprinderile motrice de bază şi au manifestat atitudini de cooperare şi fair-play pe întreg parcursul activităţii. Metodele şi procedeele aplicate ( explicaţia, conversaţia, jocul, demonstraţia, exerciţiul, analiza, braingstorming-ul, piramida, cooperarea, turul galeriei, surpriza, problematizarea, jocul de rol, munca în echipă) precum şi bogăţia şi diversitatea materialului didactic avut la dispoziţie ( trăistuţă, balon cu heliu, staţie audio, microfoane, legume şi fructe de toamnă, teasc pentru presarea strugurilor, cereale, borcane cu dulceaţă, castane, dovleci, seminţe, frunze, coji de nucă, foi de tort, beţe de frigărui, farfurii, planşete, castroane, linguriţe, folie colorată, elastice, coşuri, lădiţe, găleţi, costumaţii, şorţuleţe, flipchart, hartă, imagini, jetoane, lipici, pensule, vopsea, cerc suspendat, baloţi de paie, groapa de nisip, pânză, aracet, ace de birou, plastilină, role de carton, pioneze) au contribuit la succesul activităţii.
Toate acestea s-au putut realiza prin aportul deosebit al copiiilor, al doamnelor educatoare implicate, al părinţilor ( cu ajutorul cărora am reuşit într-un timp scurt să amenajăm spaţiul destinat activităţii demonstrative ), cărora le mulţumesc şi pe această cale!
Pentru că activitatea a presupus un volum de implicare deosebit într-un timp relativ scurt, “mobilizarea generală ” a constituit un atu puternic. Fiecare dintre noi şi-a însuşit rolul, şi-a pus în practică toate cunoştinţele şi imaginaţia, întreg colectivul dând dovadă de solidaritate şi disponibilitate.
Ultimele pregătiri din ziua anterioară desfăşurării Cercului Pedagogic:
În dimineaţa zilei de 25 octombrie 2013, atelierele de lucru îşi aşteaptă prichindeii:
Oaspeţii încep să sosească:
Veronica ( Antonia Morari – Grupa mare – Grăd. cu P.P. 1 Luduş ) – personajul principal al “povestirii” noastre este nerăbdătoare:
 
 
Activitatea poate să înceapă:
 
 
…continuarea, AICI!

Lasă un comentariu